torsdag 11. september 2008

Så var det klart for praksis!

Etter 4 veker her på HSH er me nå klare for praksis, elle rettare sagt observasjonspraksis. Me skal ut i skular og observere korleis det er der. Det er mange nyttige erfaringar me kan få oss på ei sånn veka. Men kva?

Nå når me skal ut og observerer, komme me te å få eit mykje klarare bildete øve korleis skulekvardage er idag, den er sikkert veldigt forandra i forhold til ka mongen opplevde når dei sjølv gjekk på barnaskulen. For min egen del har eg allerede jobba 2 år på skule, så eg vil sei eg allerede har eit godt innblikk i korleis det foregår, men vil det sei at denne observasjonspraksisen ikkje er like nyttig for meg? Absolutt ikkje! For skulekvardagen fra ein skule te ein anna kan var som natt å dag. Eg har jobba på to forskjellige skular å må sei at skilnaden mellom dei var merkant! Eg var først på ein skule der alt virka greit, skulen var oversiktleg, klasseromma var romslige og det virka som eit godt læremiljø for dei små håpefulle som gjekk der. Før ferda mi tok meg til ein skule der alt virka heilt ut av kontroll, kapastiten på skulen var heilt sprengt i antallet elevar, der yldra øve alt, masse bråk å for meg virka det som fullstendig kaos. Det var ingen lett jobb å var lærar der, utfordringa for å skapa eit godt læremiljø var stor. Etter første dagen min der må eg innrømma at det var ein ganske forundra kar så satte seg i bilen å kjørte heim. Hadde aldri førestilt meg den enorma forandringen me å bytta fra ein skule til ein anna. Heldigvis er dette noko kommunen er i ferd me å gjer noko med, ein ny skule er under oppbygning, for å dele opp det altfor store elevantallet. Heldigvis, men me må var oppmersame på at på nokre skular er kvardagen sånn.

Dette var eit døme på kor stor skilnaden i skulekvardagen det kan var fra skule til skule. Det er noko me bør tenka øve når me nå ska ut i praksis, ver klar øve at sånn di gjer det på akkuratt den skulen me er på, absolutt ikkje treng var fasitsvaret på korleis ein skule blir dreven i dag. Derfor er det vikti at me får komme ut å sjå, korleis gjer dei det her? syns me det er den beste måten, eller ville me kanskje ha løyst den oppgava/situasjonen på ein anna måte. Viktig at me drøftar med medelevar det me observerer. Høyre kva di andra syns om det me har vore me på. For me komme utvilsomt til å få mange mange gode tips, til me sjøl skal bli lærarar. Men kanskje også nokon me ikkje trenge ta med oss videre. Derfor eg det vikti at me møter opp lærevillige, og ikkje allerede ha ei formeing om at den måten me trur me ville gjort ting på nødvendigvis ville vore den beste. Kan godt var at den er det, men åpenheten for nye metodar må var til stede. Vis ikkje kan me likegodt holde oss heima.

Eg gler meg vertfall til praksisveka, og til å suge te meg alle nyttige tips. Me er der tross alt for å lera, og eg er sikker på at me får mykje nyttig å putte opp i kunnskapssekken vår, i vår ferd mot å bli den gode lærar.

Og det vil me vel alle bli?:)

3 kommentarer:

Anders sin pedagogikkblogg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anders sin pedagogikkblogg sa...

Ja, praksisen nærmar seg=) Du viser eit poeng i dette med skulekvardagen, og at vi som studentar må tilpasse oss skulen vi kjem i.
Gode lærarar håper eg vi alle blir, men då må vi nytt kvar mogleik til å forbetre språk og evna til å formulere. Siktar berre til noko av dialektskrivinga di, men ellers, bra dette!

Steinar sa...

Hei!

Ja, du har heilt rett i det at det kan vere veldig store skilnader mellom skular i samme kommune. Så eg håpar du også gjer det lærerike observasjonar i praksis- du har jo to andre skular også å samanlikne med.

Lukke til!